Egy alkoholista naplója

Egy alkoholista naplója

Józan szilveszter - 2023.12.31

2024. január 01. - Victor76

Ez volt a harmadik szilveszterem, amikor nem fogyasztottam alkoholt. De az első, amikor józan voltam. 

Józan alatt azt értem, hogy nem otthon kuksoltam, beletemetkezve abba, hogy egyedül vagyok, Zs jól érzi magát, nélkülem és most ez mennyire szar nekem. Nem. Most barátokkal voltam, társakkal és egy igazán jó hangulatú rendezvényen vagyunk túl. 2 gyűlés, kb. 60 ember, sok nevetés, mély megosztások. 

Jól éreztem magam, nem volt bennem se hiány, se félelem, se magyányosság. Volt helyette sok nevetés, sok beszélgetés. Új emberek is jelentkeztek a csoportba, konkrétan négyen. Az első gyűlés bevezetőjénél kicsit improvizáltam, fiatal, újy női társat kéretm fel. Kellenek a női megosztások, fiatalok a gyűlésekre. Nyitják a kommunikációs ollót, új színt hoznak a csoport életébe. Megszólítanak olyanolat is, akik eddig csendben voltak. 

A másokdik gyűlésen pedig egy régebbi társunk tartott bevezetőt. Rövid de velős téma, család. Szintén sokan megosztottak.

Jó érzés látni és átélni, hogy ezek a gyűlések nem arról szólnak, hogy csendben nézzük egymást várva ki szólal megg. Vagy hallgatjuk végig a régi tagoknak ugyanazokat a történeteit. Persze egyikkel sincs baj. Bár szerintem a fejlődéshez inkább az az út kell, amire most ráléptünk.

Nme fogom újra leírni, mennyire hálás vagyok, annak a három embernek, akikkel ma is sokat beszélgettem. Nem tudom pontosan kik voltak ők, honnan jöttek. Az tudom, hogy van három új barátom, akikhez bizalommal fordulhatok, szeretettel, őszintén. Azt tudom, hogy együtt építünk fel valamit, alkotunk és nem csak egyhelyben tipródva hallgatjuk egymás szenvedéseit. Vannak nehéz pillanatok, vannak sötétebb érzések. De hiszek benne, hogy bennük is megvan, ami bennem... a remény, hogy ma is tettünk valamit azért, hogy a holnapi napunk szebb legyen, emberibb, normálisab.

Az, hogy és ahogy ők vannak az életemben, adta meg azt, hogy Zs-nek olyan levelet tudtam ma írni, ami egyszerre volt mókás, szerelmes, és vicces. Hogy úgy tudtam a fokozottan nehezebb kommunikációs páyla ellenére csevegni vele, hogy nem feszített meg. Hogy boldognak érzem magam és nyugodtnak.
Az AA megadja a szellemiséget, a kereteket, de mi töltjük fel élettel és emberséggel.

Boldog Új Évet :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://victor76.blog.hu/api/trackback/id/tr4218292499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása